Konferencja "Porozmawiajmy o zagranicznym biznesie"
12.10.2022
Kalisz
-
Lokalizacja
Kalisz
-
Kiedy
25.10.2022
-
Rejestracja
Zarejestruj się teraz

W dniu 25 października 2022 r. w siedzibie Kaliskiego Inkubatora Przedsiębiorczości przy ul. Częstochowskiej 25 w Kaliszu odbędzie się konferencja z cyklu „Porozmawiajmy o zagranicznym biznesie…”. Omówione zostaną strategie wejścia na zagraniczne rynki oraz transgraniczna sprzedaż towarów.
Strategie wejścia na rynki zagraniczne
Strategie wejścia na zagraniczne rynki i rozwój prowadzonej działalności eksportowej to wiodące tematy konferencji w Kaliszu z cyklu „Porozmawiajmy o zagranicznym biznesie”. Dodatkowo bezpłatną ofertę wsparcia ekspansji zaprezentuje Polska Agencja Inwestycji i Handlu. Ekspert PAIH podpowie, jak budować przewagi biznesowe i wyróżnić się na tle konkurencji.
Transgraniczny handel online
Ekspansji zagranicznej zdecydowanie sprzyja e-commerce, stąd druga część spotkania poświęcona będzie właśnie kwestiom transgranicznego handlu online, czyli cross border e-commerce.
Wiedzą o technikach skutecznej sprzedaży online na rynkach zagranicznych podzieli się nasz ekspert pan Mateusz Grzywnowicz – Head of Selium, działu platformy Shoper odpowiedzialnego za rozwój sprzedaży na marketplace. Specjalizuje się w największych portalach sprzedażowych, jak eBay i Amazon. W Shoperze koordynuje rozwój sprzedaży na blisko 30 marketplace’ach.
W programie m.in.: praktyczne case study, odpowiedzi na pytania, jak sprzedawać na Amazonie, eBay-u, ale też najpopularniejszej w Polsce platformie zakupowej Allegro, która po przejęciu czeskiego giganta e-commerce Grupy Mall otworzyła dostęp do 32 mln klientów w Czechach, na Słowacji, Węgrzech oraz w Słowenii i Chorwacji.
UWAGA: Organizator zapewnia również możliwość indywidualnych konsultacji ze specjalistami ds. cross border e-commerce, eksportu oraz funduszy europejskich umożliwiających finansowanie innowacji w biznesie.
A jak wygląda rynek, na którym działasz?
Szacuje się, że globalna sprzedaż na rynku e-commerce osiągnie 6,5 biliona dolarów w 2023 roku, co stanowi olbrzymi wzrost w porównaniu z 2019 rokiem, kiedy to przekroczyła poziom 3,5 biliona dolarów. Na ten dynamiczny wzrost wyniku wpłynęła m.in. pandemia, która zmieniła oblicze zakupów w Internecie. Na przełomie 2020 i 2021 roku firma PayPal przebadała pod kątem zakupów w sieci 13 rynków (Stany Zjednoczone, Indie, Japonia, Francja, Niemcy, Rosja, Wielka Brytania, Meksyk, Brazylia, Singapur, Chiny, Australia, Hongkong), a z przygotowanego raportu wynika, że klienci e-sklepów chętniej decydują się na zakupy online w innym kraju i wydają wtedy więcej niż osoby kupujące tylko w obrębie danego państwa.
Niestety polscy e-sprzedawcy są znikomo obecni na rynkach zagranicznych, mimo że jest to dużo łatwiejsza droga dotarcia do klientów spoza rodzimego rynku w porównaniu z tradycyjnym handlem. Sytuacja ta motywuje nas do promocji transgranicznej sprzedaży online w najnowszej edycji cyklu „Porozmawiajmy o zagranicznym biznesie”. Naszym celem jest przedstawienie szans, zachęcenie przedsiębiorców do e-ekspansji i dywersyfikacji kanałów sprzedaży.
PARTNERZY: Kaliski Inkubator Przedsiębiorczości, Regionalna Izba Gospodarcza w Kaliszu, Izba Przemysłowo-Handlowa Południowej Wielkopolski, Stowarzyszenie Ostrzeszowskie Centrum Przedsiębiorczości.
Udział jest bezpłatny.

Wielkopolski Fundusz Rozwoju (WFR)
- Tel.: 61 671 72 13
- E-mail: kontakt@wfr.org.pl
- Wszystko
- Aktualności (877)
- Wiedza (445)
- Kalendarz (1661)
-
Wydarzenie
South European Belgrade Building EXPO 2025
Polscy przedsiębiorcy w czasie targów będą mogli skorzystać m.in. z merytorycznego i językowego wspa…
WydarzenieSpotkanie biznesowe w Krakowie
Wsparcie MŚP z woj. małopolskiego w ekspansji na rynkach zagranicznych
Artykuł5 pułapek czyhających na firmę transportową
Utrzymanie rentowności w czasach kryzysu staje się coraz trudniejsze
ArtykułSukcesy polskich firm w Azji
Polscy przedsiębiorcy wskazują zakorzenienie w UE jako jeden z czynników sukcesu w państwach Azji
WydarzenieWietnam – nowy kierunek dla biznesu
Wydarzenie skierowane jest do MŚP z woj. łódzkiego, którzy planują eksport do Wietnamu i chcą lepiej…
-
Artykuł
Polska wobec wyzwań sztucznej inteligencji
Analiza prezentuje stopień przygotowania Polski na technologiczny szok związany z SI
ArtykułPolska największym eksporterem pieczarek w Europie
Polska na pierwszym miejscu największych eksporterów pieczarki w Europie
ArtykułNadwyżka BIZ w krajach rozwijających się
Napływ BIZ typu greenfield w przemyśle do państw rozwijającej się Azji wzrósł ponad 6-krotnie
ArtykułSztuczna inteligencja: kto zyskuje, a kto traci?
Aż 60 proc. miejsc pracy w krajach rozwiniętych jest wystawionych na wpływ SI
-
Artykuł
Obsługa klienta w e-commerce – najważniejsze informacje
Obsługa klienta ma wiele wymiarów. Ten podstawowy i widoczny to nasze interakcje z nim przed, w trak…
ArtykułLogistyka e-commerce – dostawy, magazynowanie, wysyłka
Kwestie dobrej organizacji operacyjnej dla sprzedaży internetowej są niezwykle ważne i jednocześnie …
ArtykułPrzygotuj się na pierwszy krok
Wiele osób chętnie doradzi Ci, od czego zacząć i co zrobić na początku. W tym materiale znajdziesz o…
ArtykułKanały sprzedaży – jak wybrać odpowiedni?
Pojęcie „kanał sprzedaży”, choć nie brzmi najlepiej, jest używane bardzo często. Oznacza po prostu s…
PoradnikPoradnik e-Izby: Cross border e-commerce 2020
Poradnik e-Izby: Cross-border e-commerce 2020 został przygotowany przez członków Grup Merytorycznych…
-
Wydarzenie
Szanse dla firm IT na rynku amerykańskim – debata
Dowiedz się, gdzie najlepiej ulokować firmę IT lub start-up, i jak skutecznie przygotować się na wyz…
WydarzenieMisja gospodarcza na EXPO Osaka i Bari-Ship 2025
Centrum Inicjatyw Gospodarczych Pomorza Zachodniego zaprasza do udziału w wyjazdowej misji gospodarc…
WydarzenieJaponia. Zasady handlu z Krajem Kwitnącej Wiśni
Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego zaprasza lubuskich przedsiębiorców na bezpłatne spotkanie…
WydarzenieSpotkanie "Biznes przy Kawie – Kielce"
Spotkanie biznesowe w Kielcach dedykowane przedsiębiorcom z województwa świętokrzyskiego
WydarzenieSzwajcaria, Austria – możliwości i zasady współpracy handlowej i świadczeni…
Celem wydarzenia jest wspieranie rozwoju eksportu i inwestycji zagranicznych przez przedsiębiorstwa …
Portal Promocji Eksportu używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego komputera lub innego urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności i Regulaminie.