Rola AI w polskich firmach – raport EY
06.02.2024
Na początku stycznia EY opublikował raport „Jak polskie firmy wdrażają AI”, analizujący proces wdrażania narzędzi sztucznej inteligencji w polskich firmach oraz motywacje i korzyści związane z tym procesem. Obecnie sztuczna inteligencja staje się coraz powszechniejszym elementem biznesu i wykorzystywana jest w różnych sektorach, takich jak rozrywka, marketing, przemysł, opieka zdrowotna, nauka i handel.

Według badania przeprowadzonego przez EY Polska, 20 proc. dużych i średnich przedsiębiorstw w Polsce już zaimplementowało systemy oparte na sztucznej inteligencji, a kolejne 40 proc. przygotowuje się do tego. Spośród firm, które korzystają już z rozwiązań opartych na sztucznej inteligencji, aż 80 proc. uważa, że wprowadzenie tych narzędzi przyniosło pozytywne efekty, wspierając budowanie pozycji rynkowej i zwiększając przewagę konkurencyjną. W związku z tym wykorzystanie sztucznej inteligencji staje się zarówno wyborem, jak i koniecznością.
Jednakże wdrożenie technologii opartych na sztucznej inteligencji stanowi znaczące wyzwanie organizacyjne. To nie tylko odpowiednie przygotowanie i wiedza, ale także zaangażowanie profesjonalnych zespołów. Firmy, które przeszły proces implementacji, wykazują większą skłonność do inwestowania dodatkowych środków w rozwój narzędzi opartych na sztucznej inteligencji i traktują go jako priorytet. Wprowadzenie tych rozwiązań często stanowi wstęp do głębszych transformacji, a około 2/3 przedsiębiorstw stosujących sztuczną inteligencję przygotowuje się do dalszych zmian.
Co znajduje się w raporcie?
- Praktyczne wskazówki od ekspertów.
 - Wartość zmiany podejścia do wdrażania AI.
 - Rozwiązania oparte na realnych doświadczeniach firm.
 - Korzyści wynikające z wdrożeń AI.
 - Wyzwania i jak im przeciwdziałać.
 - Aktualność informacji.
 
Raport do pobrania na stronie EY Polska
- Wszystko
 - Aktualności (7)
 - Wiedza (5)
 - Kalendarz (1)
 
- 
                                    
    
  
                      RaportAI a globalny handel – nowe możliwości i ryzyka
Jedynie 30 proc. gospodarek rozwijających się wdrożyło krajowe strategie AI
    
  
                      ArtykułGotowi na sztuczną inteligencję – raport
83 proc. konsumentów spodziewa się przyspieszenia procedur administracyjnych dzięki AI
 - 
                                    
    
  
                      ArtykułGotowi na sztuczną inteligencję – raport
83 proc. konsumentów spodziewa się przyspieszenia procedur administracyjnych dzięki AI
    
  
                      ArtykułAkt o sztucznej inteligencji opublikowany
Dokument stanowi kamień milowy w regulacjach dotyczących stosowania AI w UE
 - 
                                    
    
  
                      RaportAI a globalny handel – nowe możliwości i ryzyka
Jedynie 30 proc. gospodarek rozwijających się wdrożyło krajowe strategie AI
    
  
                      ArtykułSztuczna inteligencja w negocjacjach międzynarodowych
Systemy SI mogą analizować trendy rynkowe i przewidywać ich wpływ na konkretne negocjacje handlowe
 
Portal Promocji Eksportu używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego komputera lub innego urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności i Regulaminie.