Polscy przedsiębiorcy zaplanowali działania na 2024 r.
04.01.2024
Wzmacnianie relacji z klientami, zacieśnianie kontaktów z partnerami biznesowymi, i inwestycje w jakość kadry – to główne działania zaplanowane na bieżący rok przez polskie firmy.

Planowanie na nowy rok to proces, który umożliwia firmie skoncentrowanie się na celach, strategiach i działaniach niezbędnych do osiągnięcia sukcesu. W grudniu 2023 r. Polski Instytut Ekonomiczny przeprowadził ankietę wśród 1 tys. polskich firm, pytając ich o plany na najbliższy rok.
Relacje biznesowe i dobór kadr
Na podstawie badań przeprowadzonych przez PIE w grudniu zeszłego roku wynika, że wzmacnianie relacji z klientami deklaruje 90 proc. respondentów (wobec 83 proc. w 2023). Nieco mniej przedsiębiorców (78 proc.) zaplanowało zacieśnianie kontaktów biznesowych z partnerami w biznesie, a 68 proc. ankietowanych chce inwestować w jakość kadry. Duże firmy deklarują też większe wydatki na marketing (67 proc.), rozszerzenie oferty (64 proc.) oraz zakup oprogramowania i baz danych (57 proc.).
Inwestycje w sztuczną inteligencję
Słabym punktem są inwestycje w narzędzia związane ze sztuczną inteligencją – zaledwie 8 proc. polskich firm zdecydowało się na tego rodzaju działania. Trzeba jednak podkreślić, że w 2024 r. odsetek przedsiębiorców planujących inwestycje w SI wzrósł do 18 proc. Są to przede wszystkim firmy informacyjno-komunikacyjne (41 proc.) oraz przedstawiciele działalności naukowej i profesjonalnej (po 28 proc.)
Ekspansja zagraniczna i działania proekologiczne
Jeśli chodzi o plany rozszerzenia działalności o rynki zagraniczne, to na czołówkę wysuwają się firmy z branży transportowej (57 proc.), które mają również ambitne plany dotyczące zmniejszenia szkodliwego oddziaływania na środowisko.
Źródło: Tygodnik Gospodarczy PIE 1/2024
Spis treściTable of contents
- Wszystko
- Aktualności (876)
- Wiedza (444)
- Kalendarz (1662)
- Centrum Wsparcia (350)
-
Artykuł
Polskie produkty roślinne w eksporcie 2024 poza UE
Wzrost eksportu polskich produktów roślinnych na rynkach pozaunijnych
ArtykułPolska i Maroko umacniają partnerstwo biznesowe
W 2023 roku wartość polskiego eksportu do Maroka wyniosła 865 mln euro
-
Artykuł
Polskie produkty roślinne w eksporcie 2024 poza UE
Wzrost eksportu polskich produktów roślinnych na rynkach pozaunijnych
ArtykułPoszukiwani producenci innowacyjnych leków i nutraceutyków
Włoska firma jest zainteresowana nawiązaniem współpracy komercyjnej
-
Artykuł
Polska i Maroko umacniają partnerstwo biznesowe
W 2023 roku wartość polskiego eksportu do Maroka wyniosła 865 mln euro
ArtykułPolski eksport żywności wobec globalnych wyzwań
Branża spożywcza staje przed koniecznością strategicznych dostosowań
-
Wydarzenie
Private Label & Convenience Food Innovation Show 2025
PAIH zaprasza do udziału w konferencji i wystawie Private Label Convenience Food Innovation Show.
WydarzenieStoisko PAIH na targach Belgrade Furniture Fair 2025
PAIH zaprasza polskich przedsiębiorców do wzięcia udziału w targach Belgrade Furniture Fair.
-
Artykuł
Promocja marki innowacyjnych MŚP
Od 13 maja 2025 r. trwa nabór do programu „Promocja marki innowacyjnych MŚP”
Oferta wsparciaPolskie Mosty Technologiczne
Zyskaj dofinansowanie do usług doradczo-szkoleniowych w zakresie ekspansji zagranicznej oraz grant g…
Portal Promocji Eksportu używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego komputera lub innego urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności i Regulaminie.