09.04.2024
ESG w MŚP
Z badania przeprowadzonego przez Bank Gospodarstwa Krajowego wynika, że niemal połowa firm z sektora MŚP postrzega regulacje ESG i zrównoważonego rozwoju jako dodatkowe koszty dla biznesu.

Jednocześnie 7 na 10 badanych firm sprowadza zarządzanie ryzykiem ESG tylko do sprawozdań, zgodnie z wymogami regulacyjnymi. Niewiele ponad 10% ankietowanych wskazało, że kwestie ESG mają wpływ na podejmowane w firmie decyzje. Mniej niż 1% ogółu przedsiębiorców, którzy wzięli udział w badaniu, zadeklarowało, że kwestie ESG są wpisane do strategii biznesowej ich firmy.
Im mniejsza firma tym częstsze przekonanie, że zaangażowanie w zagadnienia zrównoważonego rozwoju i ESG są nieopłacalne. Z kolei 41% spośród większych przedsiębiorców uważa, że kwestie związane z ESG to raczej szansa dla biznesu.
Na tle całego sektora MŚP, największą wiedzą o ESG i jej implementowaniu do strategii firmy i decyzji biznesowych, wykazały się średnie przedsiębiorstwa. To głównie właśnie te, podejście do ESG i zrównoważonego rozwoju traktują jako integralny element swojej działalności.
Ponad połowa z badanych firm, które jeszcze nie wprowadziły ESG w swojej strategii biznesowej, przeszkody w jej wdrażaniu tłumaczyło brakiem odpowiednich zasobów, kompetencji i wiedzy w organizacji. Wysokie koszty związane z implementacją ESG wskazało 30 % z nich, a 13% nie widzi w tym znaczących korzyści.
Cały raport dostępny tutaj
Źródło: BGK
- Wszystko
- Aktualności (876)
- Wiedza (444)
- Kalendarz (1662)
- Centrum Wsparcia (350)
-
Artykuł
Polskie produkty roślinne w eksporcie 2024 poza UE
Wzrost eksportu polskich produktów roślinnych na rynkach pozaunijnych
ArtykułPolska i Maroko umacniają partnerstwo biznesowe
W 2023 roku wartość polskiego eksportu do Maroka wyniosła 865 mln euro
-
Artykuł
Polskie produkty roślinne w eksporcie 2024 poza UE
Wzrost eksportu polskich produktów roślinnych na rynkach pozaunijnych
ArtykułPoszukiwani producenci innowacyjnych leków i nutraceutyków
Włoska firma jest zainteresowana nawiązaniem współpracy komercyjnej
-
Artykuł
Polska i Maroko umacniają partnerstwo biznesowe
W 2023 roku wartość polskiego eksportu do Maroka wyniosła 865 mln euro
ArtykułPolski eksport żywności wobec globalnych wyzwań
Branża spożywcza staje przed koniecznością strategicznych dostosowań
-
Wydarzenie
Private Label & Convenience Food Innovation Show 2025
PAIH zaprasza do udziału w konferencji i wystawie Private Label Convenience Food Innovation Show.
WydarzenieStoisko PAIH na targach Belgrade Furniture Fair 2025
PAIH zaprasza polskich przedsiębiorców do wzięcia udziału w targach Belgrade Furniture Fair.
-
Artykuł
Promocja marki innowacyjnych MŚP
Od 13 maja 2025 r. trwa nabór do programu „Promocja marki innowacyjnych MŚP”
Oferta wsparciaPolskie Mosty Technologiczne
Zyskaj dofinansowanie do usług doradczo-szkoleniowych w zakresie ekspansji zagranicznej oraz grant g…
Portal Promocji Eksportu używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego komputera lub innego urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności i Regulaminie.